HTML

Irány Varsó!

2011/2012 őszi félévét Varsóban töltöm Erasmus ösztöndíjjal. A Lengyelországban szerzett tapasztalataimat és élményeimet szeretném megosztani Veletek.

Friss topikok

  • Boglárka Madar: Gabiii, hát nem történik veled semmi?? :) (2011.10.30. 14:02) Szombati kirándulás Pragaba, pokerparty
  • GabriellaAnna: Szia Bogi! Na végre megszületett az első hét összefoglalója. Képeket majd csatolok holnap, vagyis... (2011.10.05. 02:55) Az első nap
  • GabriellaAnna: Szia Zsófika! Jaj, egyáltalán nem haragszom. Megbeszéltük, ez így volt jó. Én is sokat gondolok r... (2011.10.05. 02:53) Készülődés, utazás, megérkezés

Címkék

Készülődés, utazás, megérkezés

2011.09.27. 21:37 GabriellaAnna

Kedves Olvasók!

Körülbelül áprilisban derült ki, hogy Erasmus ösztöndíjat nyertem Varsóba, aminek én annyira örültem, hogy el sem tudom mondani. Azóta nagyban készülődtem az utazásra: listát írtam a szükséges dolgokról (ami elég nehéz feladat, ha fél évre kell összepakolni), intéztem a Varsóban tanult tárgyak itthoni elfogadtatását, szállást kerestem... A lista elég hosszú, mennyi mindenre kell gondolni. Szépen lassan mindent sikerült elintézni, s elérkezett az utazás napja, szeptember 26. Előtte elég nagy volt a "felfordulás" körülöttem: nővéremnek úgy alakult, hogy azon a héten, amikor én indulok Nyíregyházán kell dolgoznia, így meg tudta oldani, hogy Mátészalkáról járjon be minden nap. A terv az volt, hogy anya felkísér engem vasárnap Pestre és hétfőn, miután elindult a vonatom, haza megy. De szegény Zsófikának így egyedül kellett volna Mátészalkán maradnia. Szóval a végén úgy oldottuk meg a problémát, hogy Andris, Zsófi férje, kísért ki engem a Keleti pályaudvarra, anya pedig otthon maradt Zsófival. Mindenkinek jó volt így!

 

A vonatom 7:25-kor indult, közvetlen járat volt Budapest és Varsó között. Szerencsémre, mivel elég sok csomaggal indultam el: két bőrönd, egy hátitáska, kézi táska és még egy laptop is. Az út elég hosszú volt, 19:00kor érkeztem Varsóba, de elég jól eltöltöttem az időt: olvasgattam, zenét hallgattam, nézelődtem. A csoporttársam, Teri és a barátja, Tomi nagyon aranyosak voltak, mert vártak a Central Station-nél, segítettek a csomagokat a koliba elvinni. Metróval körülbelül 20 perc volt az út, plusz még egy kis séta. A koliban a szoba elfoglalásánál volt egy kis fennakadás: sajnos a portás néni nem tudott angolul és valamiért nem volt a nevem felírva arra listára, hogy az erasmusos diákok mikor érkeznek. Épp amikor én megérkeztem, néhány japán diák is befutott, és velük volt egy lengyel srác, aki segített nekem fordítani. Végül minden megoldódott, és elfoglalhattam a szobámat. Teljesen meglepődtem, magam sem gondoltam, hogy ilyen jó állapotban lesznek a szobák: 3 ágyasak általában és 4 szobára jut egy fürdőszoba zuhanyzóval és wc-wel. Alig hogy megérkeztem, azonnal bekapcsoltam a gépemet, hogy anyáékkal skype-olni tudjak.

Alig hogy megérkeztem, azonnal bekapcsoltam a gépemet, hogy anyáékkal skype-olni tudjak. Miután beszéltünk, 10 percre rá befutott az első szobatársam is, Paulinha Portugáliából. Nagyon kedves lány, tipikus déli és szerintem jól kijövünk majd. Néhány szót váltottunk, de közben én már készülődtem, mert megbeszéltem Teriékkel, hogy átugrom hozzájuk egy kicsit. Megittuk a welcome pálinkát és megnéztünk egy jó filmet, a Bourne ultimátumot. Az idő gyorsan eltelt, kb fél 1kor feküdtem le.

 

2011.09.26.

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://varso2011.blog.hu/api/trackback/id/tr153261266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bozsoma 2011.10.04. 13:00:19

Szia Gabcsika,

ne haragudj, hogy anya otthon maradt velem...kérlek :)
A blogot olvasva olyan rosszul éreztem magam emiatt.

Sokat gondolunk Rád!
Jó időtöltést!
Puszi.

GabriellaAnna 2011.10.05. 02:53:12

Szia Zsófika!

Jaj, egyáltalán nem haragszom. Megbeszéltük, ez így volt jó.
Én is sokat gondolok rátok!

Hiányoztok!

Puszi,
Gabcsi
süti beállítások módosítása